انواع ریش متناسب با فرم صورت

انواع ریش و انتخاب ریش متناسب با فرم صورت

در بحث زیبایی و جذابیت چهره ی آقایان ریش و سبیل نقش بسیار مهمی دارد و بر خلاف تبلیغات گسترده تولیدکنندگان ریش تراش ها و ژیلت ها که معتقدند صورت سه تیغ شده جذاب است، بسیاری از چهره ها با ریش و سبیل بسیار جذابتر و باابهت تر هستند. همانند مدل مو و تلاش برای انتخاب مدل موی متناسب با فرم صورت، ریش و سبیل آقایان نیز انواع مدلها را دارا می باشد که انتخاب هوشمندانه آنها متناسب با فرم صورت میتواند زیبایی شما را چندین برابر کند و حتی برخی از عیوب صورت همچون جای بخیه، وجود ناهمواریهای پوستی و مواردی از این دست را به خوبی پوشش دهد. در این مقاله قصد داریم تا چند مدل محبوب ریش و سبیل را با هم بررسی کنیم و بهترین مدل ریش متناسب با فرم صورت را انتخاب نماییم.

انواع مدل ریش

ته ریش

در گذشته ته ریش به اندازه امروز محبوب نبود و معمولا داشتن ته ریش نشانی از عدم رسیدگی به خود بود و اغلب مردان برای مقابله با این حس ریش خود را روزی یک یا حتی دو مرتبه اصلاح میکردند. اما امروزه ته ریش جزو مدلهای جذاب ریش به حساب می آید. ته ریش گذاشتن و رسیدگی به آن اصلا کار سختی نیست و به صورت بیشتر مردان هم می‌آید و طبق تحقیقات خانمها از مردانی که ته ریش دارند بیشتر خوششان می آید و مردان نیز با ته ریش احساس جذابیت بیشتری می کنند.

ریش بزی

ریش پرطرفدار بعدی ریش بزی می باشد که با وجود حجم موی کم مورد نیاز تاثیر گذار و جذاب است و در میان سلبریتی ها نیز طرفداران بسیاری دارد. ریش بزی معمولا بالای لب و چانه را می پوشاند و انواع مختلفی دارد، برای مثال برخی قسمت بالای لب را به موهای روی چانه متصل میکنند و برخی این فاصله را می تراشند، همچنین میزان بلندی موها در قسمت بالای لب یا روی چانه انواع مختلفی از ریش بزی را پدید می آورد. پس اگر ریش بزی را انتخاب کردید، چهارچوبهای سرسختانه ای در انتظار شما نیست و دست شما برای تنوع دادن به ریش بزیتان کاملا باز است.

ته ریش با سبیل پرپشت

ریشی مناسب برای افراد جسور! همانطور که از عنوان این بخش پیداست این مدل ریش شامل موهای پرپشت در پشت لب و موهای وتاه در چانه و اطراف آن می باشد. اگر به حرف مردم اهمیت نمیدهید، می توانید این مدل ریش را انتخاب نمایید، چرا که از نظر بسیاری افراد این مدل ریش خیلی قدیمی و دمده است ولی جالب است بدانید بسیاری از سلبریتی ها از این مدل ریش استقبال میکنند. اگر پشت لب بلند یا لبهای بسیار باریک دارید این مدل مناسب شماست، چرا که با پوشاندن پشت لب با سبیل، فرصتی نیز به صورت خود میدهید تا در گرمای ابستان از زیر بار ریش خلاص شده و نفسی بکشد!

ریش ساده و کوتاه

این ریش با اکثر سلیقه ها مطابقت دارد و می تواند انتخابی ساده برای تازه کارها باشد که می خواهند تیپی صمیمانه و جوان پسند داشته باشند. در نگهداری این ریش کافیست کمی اطراف آنرا مرتب و با یک قیچی موهای بیرون زده را قیچی کنید. از ایجاد خطوط خیلی صاف و مرتب در لبه ها بپرهیزید و از نامرتب شدن این مدل ریش نیز جلوگیری کنید. ریش کوتاه مناسب انواع محیط ها می باشد و با هر دو تیپ مجلسی و اسپرت همخوانی دارد.

ریش کامل

ریش کامل جزو ریشهای با ریسک بالا دسته بندی میشود و اغلب مردان حداقل یکبار این ریش را امتحان کرده اند یا آرزوی امتحان آنرا دارند. در ابتدا اگر آنقدر مشغله کاری دارید که فرصت سرخاراندن برایتان نمانده، گذاشتن این ریش را به زمانی دیگر که سرتان خلوت تر است موکول کنید. این ریش نیاز به رسیدگی مرتب دارد و عدم رسیدگی به آن میتواند چهره ی شما را از یک آقای متشخص به یک غار نشین تقلیل دهد!

ریش کامل شامل سبیل پرپشت و موهای پرپشت روی صورت می باشد که شما میتوانید با توجه به اصول مد و همچنین متناسب با سلیقه ی خود قد ریش خود را انتخاب کنید و یا گستردگی عرضی در قسمت زیر گونه ها را کاهش یا افزایش دهید. در هنگام مرتب کردن اطراف ریش حتما از شانه برای صاف کردن موها استفاده کنید و ریش را هنگامی که کاملا خشک است مرتب کنید و اگر در این کار تبحر ندارید بهتر است آنرا به یک آرایشگر خبره بسپارید تا کم کم قلق آنرا یاد بگیرید.

بهتر است همواره ریش و پوست زیرینش را با یک روغن مناسب چرب کنید. موی صورت باعث جذب رطوبت می‌شود، به‌همین‌خاطر ممکن است، پوست صورت‌تان خشک شود و حتی احتمال شوره زدن در ریش هم وجود دارد این کار علاوه بر براق کردن و زیبایی ریش مانع از خشکی و پوسته زدن صورت در زیر ریش میگردد و سلامت پوستتان را نیز تضمین می کند.

برای اینکه ریش‌تان را حجیم و پر نشان بدهید، از سشوار کمک بگیرید و آن را روی درجه باد سرد بگذارید. ضمن استفاده از سشوار، با یک شانه، ریش را به سمت پایین و بیرون شانه بزنید تا حالت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه