انتخاب بهترین مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت شما انواع فرم صورت

انتخاب بهترین مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت شما

در مقالات پیشین نکاتی در مورد انتخاب زیورآلات متناسب با فرم صورت بیان گردید و گوشواره و گردنبند متناسب با انواع فرم صورت مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله سعی داریم تا نکاتی راجب انتخاب بهترین مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت شما را معرفی نماییم. برای هر فرم صورتی اعم از گرد،مربعی، لوزی، قلبی و دراز مدل کوتاهی متناسب با آن وجود دارد و اغلب مدل های کوتاهی با فرم صورت بیضی سازگاری خوبی دارند. کلید اصلی در انتخاب فرم کوتاهی نیز تلاش در شبیه کردن فرم صورت به شکل بیضی است برای مثال گرد تر نشان دادن صورت دراز، درازتر نشان دادن صورت گرد و مخفی نگاه داشتن پیشانی های خیلی بلند. همه ی این موارد کارهایی جادویی و خارق العاده نیستند و تنها با انتخاب مدل موی مناسب میسر می گردند. باید دقت داشته باشید که علاوه بر فرم صورت المان های دیگری همچون حالت مو، نوع سلیقه و شخصیت شما، سبک زندگی و حتی فرم کلی اندام شما نیز می توانند عواملی تاثیر گذار در انتخاب مدلی مناسب برای کوتاهی مو باشند.

در ابتدا نیاز داریم تا فرم اصلی صورت خود را تشخیص دهیم.برای این کار سه مرحله زیر را طی کنید:

مرحله اول: عریض ترین قسمت صورت خود را پیدا کنید.

پیشانی: پیشانی پهن تر فرم صورت شما را در دسته ی فرم بیضی قرار می دهد.

استخوان گونه: صورت هایی که در قسمت گونه عریضتر هستند در دسته ی فرم گرد قرار می گیرند و اغلب طول و عرض این فرم صورت ها با هم برابری می کنند.

چانه: اگر چانه ی شما عریض ترین قسمت صورت شماست، فرم صورتتان در دسته بندی مربعی قرار می گیرد. در این فرم صورت اغلب عرض پیشانی، گونه و خط اصلی چانه با هم برابری می کنند.

ممکن است فرم صورت شما قلبی یا مثلثی باشد، بنابراین مراحل بعدی را نیز طی کنید.

مرحله دوم: فرم فک شما چگونه است؟

گرد: آیا چانه ی منحنی وار و گرد دارید؟ چانه ی گرد اغلب مختص فرم صورت گرد می باشد.

مربعی: معمولا فک پهن و مشخص مربوط به فرم صورت مربعی می باشد.

چانه کوچک: این مدل چانه اغلب در فرم صورت قلبی دیده می شود. فرم صورت قلبی در قسمت پایین تر از استخوان گونه اغلب فرمی مخروطی مانند دارد.

مرحله سوم: طول صورت شما چقدر است؟

کوتاه: تمام این علائم به فرم صورت گرد اشاره دارند

بلند: اگر مراحل یک و دو متناسب با فرم صورت شما نبود، شما دارای فرم صور بیضی هستید.

و حالا نوبت  انتخاب بهترین مدل کوتاهی، متناسب با فرم صورت شماست:

مدل مناسب صورت گرد:

از انتخاب مدل موی کوتاه به خصوص در صورتی که موی مجعد و یا فر دارید اجتناب کنید. این مدل ها فرم صورت شما را گردتر از آنچه که هست نشان می دهند. بهترین انتخاب برای این فرم صورت مدلی است که بلندی آن تا چانه یا پایین تر از آن باشد

مدل مناسب صورت مربعی:

اگر دارای صورت مربعی شکل هستید نیازمند مدلی خواهید بود تا قسمت های پهن صورت شما از جمله خط پهن فک را بپوشاند. مدل کوتاهی که انتهای موهای شما به اصطلاح شلوغ و خرد شده باشد مناسب شماست و موهای مجعد بهترین حالت برای این فرم از صورت است.

 

 

 

مدل مناسب صورت بیضی:

فرم صورت بیضی با اغلب مدل های کوتاهی سازگاری خوبی دارد ولی ممکن است با برخی مدل ها دراز به نظر برسد از جمله مدلهایی که بالای سر حالت خرد و شلوغ به خود میگیرد و صورت را درازتر از آنچه هست نشان می دهد. همچنین اگر دارای موهای فر هستید از مدل هایی که صورت شما همچون یک هرم نشان میدهد اجتناب کنید.

مدل مناسب صورت قلبی:

اگر دارای صورت قلبی شکل هستید باید توجه ها را از چانه به چشم ها و گونه های خود هدایت کنید.از مدل هایی که موهای شما را حجیم تر نشان میدهد استفاده کنید. مدل کوتاهی که قد موها تا شانه باشد بهترین گزینه برای شماست.

 

مدل مناسب صورت دراز:

اگر صورت درازی دارید باید تمرکز شما بر روی مدل هایی برای کوتاهی مو باشد که صورت شما را گردتر نشان دهد. مدل مو با چتری صاف یا خمیده و حالت موی مجعد بهترین گزینه برای این فرم صورت است.

در مقالات بعدی مطالبی در مورد مدل های کوتاهی مو مناسب آقایان نیز منتشر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه