چگونه انگشتر گیرکرده را دربیاوریم ؟

چگونه انگشتر گیرکرده را دربیاوریم ؟

آیا تابحال برای شما اتفاق افتاده که انگشتری در دست داشته باشید و نتوانید از انگشت خود درآورید؟ تا بحال تجربه این را داشته اید که انگشتری که بنظر سایز شما می آید را دست کنید ولی نتوانید به راحتی درآورید؟ شاید برای شما هم پیش آمده است که بدون تعیین سایز انگشتر و برای غافلگیری عزیزان خود اقدام به خرید انگشترکرده اید و انگشتر متناسب با سایز انگشت آنها نبوده و در داخل انگشتر گیر کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش ها ساده بتوانید به راحتی انگشتر را از انگشت خود خارج کنید و نیازی به برش انگشتر و تعمیر زیورآلات نداشته باشد.

روش های کاهش ورم و التهاب انگشت

به منظور کاهش ورم انگشتی که انگشتر در داخل آن گیر کرده است و یا به اصطلاح عامیانه تر خواباندن باد انگشتر روش های مختلفی وجود دارد تا شما بتوانید انگشتر را راحت تر در آورید که به دو نمونه از این روش ها اشاره می کنیم.

قرار دادن انگشت بالای شانه

اگر التهاب و ورم انگشت شما به دلیل تنگی انگشتر زیاد شده است ابتدا باید ورم آن را کاهش دهید که یکی از روش ها این است که دست خود را بالا ببرید و چند دقیقه بالاتر از شانه خود نگه دارید. این کار بدین منظور است که جریان خون به پایین برگردد و ورم انگشت بهبود یابد و در آوردن انگشتر راحت تر شود.

استفاده از آب یخ و خنک برای کاهش ورم انگشت

اگر انگشتر در دست شما گیر کرده است و فشار زیاد باعث شده است تا انگشت شما ورم و التهاب پیدا کند دست خود را درون آب خنک نگه دارید. توجه کرده اید که انگشتری که مناسب انگشتتان است در روزهای سرد گشادتر از روزهای گرم است. بعد از آن که ورم انگشت خوابید می توانید از روش های مختلف اشاره شده در پایین برای در آوردن انگشتر استفاده کنید.

انگشتر گیر کرده

روش های مختلف در آوردن انگشتر گیر کرده

به منظور در آوردن انگشتر گیر کرده در دست روش های مختلفی وجود دارد که شما بدون نیاز به تعمیرات طلا و نقره می توانید از آنها استفاده کنید و انگشتر را در بیاورید اما نکته ای که باید قبل از این کار ها انجام دهید کاهش ورم و التهاب انگشت می باشد تا بتوانید راحت تر انگشتر را از دست خود خارج کنید.

چرخش انگشتر در دست

فرض کنید انگشتر در دست چپ شما گیر کرده است، با انگشت شست و اشاره دست راست، انگشتر را بگیرید و به آرامی به طرفین بپیچانید و ضمن اینکه پیچ میدهید به آرامی به سمت بیرون بکشید. بخاطر داشته باشید که انگشتر را به زور و با تلاش زیاد بیرون نیاورید زیرا با این کار علاوه بر اینکه انگشتر از دست شما بیرون نمی آید بلکه باعث ورم در انگشت شده و بیرون آوردن آن را مشکل تر می کند.

استفاده از ماده روان کننده برای در آوردن انگشتر

از یک ماده لغزنده استفاده کنید. بسیاری از کرم های خانگی می تواند روان کننده مناسبی برای بیرون آوردن انگشتر گیر کرده باشد. با این روش میتوانید با حداقل آسیب به پوست خود به راحتی انگشتر گیر کرده را در بیاورید. اگر به ماده ای خاص حساسیت دارید و پوستتان را چروکیده یا زخم میکند از سایر روان کننده ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از وازلین، کرم های دست و صورت، در صورت امکان کره، شامپو، آب و صابون و ….. استفاده کنید.

انگشتر را به طرفین بچرخانید و مقداری روان کننده به زیر انگشتر قرار دهید تا کل انگشت آغشته شود. سپس انگشتر را به آرامی به طرفین بپیچانید و به جلو و عقب (تا حد نیاز) هل دهید تا به آرامی انگشتر را بیرون بیآورید.

انگشتر گیر کرده

از نخ برای بیرون کشیدن انگشتر گیر کرده استفاده کنید

یکی از معروف ترین روش ها برای در آوردن و بیرون کشیدن انگشتر گیر کرده استفاده از نخ دندان و یا نخ معمولی است که مراحل آن به شرح زیر است.

ابتدا نخ را از زیر انگشتر خود به طول 10 سانتی متر رد کنید

نخ باقی مانده را از نزدیک مکان ممکن به دور انگشت خود به صورت چندین دور بپیچید.

همزمان با پیچاندن محکم نخ به دور انگشت حلقه را حرکت دهید و به آرامی آزاد کنید.

برای حرکت دادن حلقه می توانید سر دیگر نخ که از زیر حلقه رد کرده اید را بکشید تا انگشتر حرکت کند.

استفاده از شیشه پاک کن برای درآوردن انگشتر گیر کرده

یکی از بهترین روش ها برای در آوردن انگشتر که اکثر مغازه های زیورآلات و طلافروشی ها از آن استفاده می کنند شیشه پاک کن می باشد. شیشه پاک کن به دلیل لیز بودن می تواند به عنوان یک روان کننده استفاده شود و با اسپری آن بر روی انگشت خود می توانید به آرامی انگشتر را بیرون آورید.

نکته مهمی که باید در استفاده از مواد پاک کننده بدان توجه کرد این است که مواد شوینده امکان دارد به آبکاری انگشتر نقره زنانه و انگشتر نقره مردانه آسیب برساند.

برش انگشتر به منظور در آوردن آن

در صورتی که هیچکدام از موارد گفته شده موثر نبود شما می توانید با مراجعه به تعمیرات طلا و نقره اقدام به برش انگشتر و درآوردن آن کنید. شما می توانید با هزینه ای اندک انگشتر طلا و یا انگشتر نقره خود را دوباره جوش داده و مثل روز اول کنید پس نگرانی بابت برش انگشتر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه