چگونه گره گردنبند را باز کنیم

باز کردن گره زنجیر زیورآلات و جلوگیری از گره خوردن مجدد

گره خوردن زنجیر زیورآلاتی همچون گردنبند، دستبند و پابند اتفاقیست که بارها برای ما اتفاق افتاده است و گاهی آنقدر برای باز کردن این گره ها تقلا کرده ایم که زنجیر پاره شده است. باز کردن این گره ها کاری حوصله بر است و نیاز به دقت دارد. در این بخش سعی داریم تا با روش هایی ساده این کار پیچیده را کمی آسانتر کنیم پس با ما همراه باشید:

باز کردن گره زنجیر و گردنبند

برای باز کردن گره های زیورآلات ابزار خاصی وجود ندارد و شما به یک سوزن و محل پرنور و مقدار زیادی حوصله نیاز دارید. با روش های زیر میتوانید زنجیر های نقره، استیل و یا طلای گره خورده را به حالت قبل برگردانید.

زنجیر گره خورده

1.     استفاده از پودر بچه

استفاده از پودر بچه رای باز کردن گره زنجیر

زنجیر را روی سطح صاف قرار داده و مقداری پودر بچه روی قسمت گره خورده بپاشید و با ظرافت و فشار کم اقدام به باز کردن گره نمایید. اگر گره ها سفت شده اند میتوانید از سوزن برای باز کردن و شل کردن گره استفاده نمایید.

2.     استفاده از روغن

اگر با انبوهی از زنجیر های گره خورده روبرو هستید ابتدا زنجیر ها را روی میز یا سطحی صاف قرار داده و کمی روغن زیتون یا روغن بچه روی قسمت های گره خورده بریزید و سپس با دست یا سوزن اقدام به باز کردن گره ها نمایید. سعی کنید در ابتدا زنجیر های دانه درشت تر که تشخیص و باز کردن آنها راحتر است را جدا کنید تا انبوه زنجیرها کمی خلوتتر شود و در آخر سراغ گره های ریز تر و زنجیرهای ظریفتر بروید. در آخر زیورآلات آغشته به روغن را با آب ولرم و صابون مایع شسته و سپس خشک کنید و اگر هنوز احساس میکنید که چربی روی آنها از بین نرفته از مقاله تمیز کردن بدلیجات با الکل و گوش پاک کن کمک بگیرید.

3.     روش شلوار لی برای باز کردن گره زنجیر

باز کردن ساده گره گردنبند با شلوار لی

بین خودمان باشد! ما این روش را برای شل کردن گره های سفت شده در زنجیرهای نقره کابلی ریز(حلقه ای) استفاده میکنیم. این روش برای گره های تودرتو کاربرد ندارد و فقط برای تک گره های سفت شده این نوع زنجیر از آن استفاده میکنیم. برای این منظور گره را روی شلوار جین یا هر پارچه ی بدون پرز قرار دهید و انگشت اشاره خود را به آرامی روی گره قرار داده و به صورت دورانی حرکت دهید طوری که گره آزادانه زیر انگشتتان غلت بخورد. میبینید که گره کم کم شل میشود سپس با دست یا سوزن گره شل شده را باز کنید.

پیشگیری از گره خوردن زنجیر و گردنبند

همانطور که میدانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و جلوگیری از گره خوردن زنجیرها راهیست تا شما را وارد دردسرهای باز کردن این گره های ریزو درهم نکند همچنین میتوانید از رنجیرهایی استفاده کنید که کمتر دچارمشکل گره خوردن میشوند همچون زنحیر کارتیه ، زنجیر هرینگبون ، زنجیر خاویاری و زنجیرهای دانه درشت و ضخیم.

همیشه سعی کنید از انباشته شدن زنجیرها روی هم جلوگیری کنیدو زیورآلات را از هم سوا کنید. برای این کار، روش ها و ابزار های مختلف و در دسترسی وجود دارد. در زیر چند نمونه از آنها را معرفی میکنیم و شما میتوانید با ابتکار عمل و ایده گرفتن از این روش ها از گره خوردن زیورآلات خود جلوگیری کنید.

آویزان کردن زنجیرها و جلوگیری از گره خوردن آنها

آویزان کردن زیورآلات برای جلوگیری از گره خوردن

با آویزان کردن گردنبند های خود احتمال گره خوردن آنها را به مقدار زیادی پایین می آورید. میتوانید چند میخ ریز بر روی تکه چوبی که از جنگل پیدا کرده اید بکوبید و آنرا به دیوار اتاق نصب کرده و گردنبند ها را از آن آویز کنید. میتوانید در مقاله نحوه ساخت آویز زیورآلات روش ساخت استند زیبای زیورآلات را نیز به صورت تصویری مشاهده نمایید. همچنین رگال های فلزی ظریف برای همین منظور طراحی شده اند و میتوانید این ابزار را از خرازی ها تهیه نمایید.

استفاده از نی برای جلوگیری از گره خوردن گردنبند

میتوانید به سادگی و با استفاده از یک نی پلاستیکی مانع از گره خوردن زنجیرها به یکدیگر شوید.کافیست یک سمت زنجیر را از داخل نی عبور داده و سپس قفل آنرا ببندید و سپس داخل جعبه ی مناسب قرار دهید.

نتیجه گیری

زیورآلات به سبب ظرافت بالایی که دارند نیازمند دقت بالا در نگهداری می باشند و در این مقاله سعی کردیم تا روش هایی را برای باز کردن گره زیورآلات با بخش های زنجیری بررسی کنیم و سپس راههای جلوگیری از این دردسر را بیان کردیم. برای آشنایی با روش های دیگر مراقبت از زیورآلات میتوانید مقاله 5 نکته درباره استفاده و نگهداری از زیورآلات و بدلیجات را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه