فرق نقره ایرانی و ترک و خارحی

فرق نقره ایرانی و ترک و ایتالیایی و تایلندی

یکی از سوالاتی که می تواند ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند این است که فرق بین نقره ایرانی و ترک و یا ایتالیایی و تایلندی در چیست؟ آیا از نظر اصل بودن تفاوتی بینی نقره ایرانی و خارجی هست؟ آیا نقره ایرانی بهتر است یا نقره ترک؟ چه تفاوتی بین نقره ایرانی و چینی و یا ترک هست؟ یا اصلا از کجا می شود خارجی بودن نقره را تشخیص داد؟ یا نقره خارجی بخریم یا ایرانی؟ اینها سوالاتی است که سعی می کنیم در این مقاله از لوکس گلامور به آنها پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید و مطمئن باشید نظرات شما برای ما و دیگر کاربران بسیار با ارزش خواهد بود.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

فرق نقره ایرانی و ترک و ایتالیایی و تایلندی

نقره 925 چیست؟

آیا نقره ایرانی با نقره خارجی فرق دارد؟

چرا نقره خارجی از نقره ایرانی گرانتر است؟

مقایسه کیفیت نقره ترک با ایرانی و ایتالیایی و چینی و تایلندی

آیا نقره های ایرانی با هم فرقی دارند؟

تفاوت در ضخامت و با کیفیت بودن

تفاوت در آبکاری

تفاوت در نگین کاری

تفاوت در تمیز بودن کار

نقره خارجی بخریم یا ایرانی ؟

جمع بند

نقره 925 چیست؟

ما در مقالات گذشته درباره نقره 925 و مفهوم آن بحث کرده ایم و پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه بفرمایید تا با اطلاع از مفهوم نقره 925 به ادامه این مقاله بپردازید.

نقره 925 چیست و چه مفهومی دارد؟

آیا نقره ایرانی با نقره خارجی فرق دارد؟

همانطوری که در بخش مفهوم عیار 925 مطالعه کردید فرقی بین ترکیب و فرمول نقره وجود ندارد ولی نکته ای که وجود دارد نقره ای که در بخش های مختلف دنیا استخراج می شود از کیفیت مختلفی برخوردار است. معمولا نقره ایرانی از کیفیت پایینتری برخوردار نیست و کیفیت خوبی در دنیا دارد ولی در ایران از نظر قیمتی کمی پایینتر از نقره دیگر کشور ها فروخته می شود که می تواند یک نکته مثبت برای خریدارن باشد چرا که هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

پس نقره ایرانی با خارجی (چه چینی و چه ترک و …) فرق دارد ولی در حدی نیست که بشود یک تفاوت بسیار زیاد برای آن قائل شد.

چرا نقره خارجی از نقره ایرانی گرانتر است؟

گران بودن زیورآلات نقره ترک و ایتالیایی و … از نقره های ایرانی دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. قیمت گذاری زیورآلات نقره بر اساس معیار زیادی از جمله ظرافت و خاص بودن و کیفیت آبکاری و نوع آبکاری و سنگ های مورد استفاده و کیفیت ساخت بستگی دارد. در شرایط امروز کشور نیز که متاسفانه به دلیل انواع تحریم های اقتصادی در یک جزیره اقتصادی هستیم مسلم هست که قیمت انواع کالاهای خارجی از جمله زیورالات خارجی بالا می رود. البته ناگفته نماند که از گذشته همیشه قیمت زیورآلات نقره خارجی بالاتر از نقره داخلی بوده ولی این تفاوت قیمت در گذشته در حد 10 درصد و یا حتی کمتر بوده است ولی امروز متاسفانه این تفاوت قیمت بیشتر شده است و نقره خارجی به دلیل ممنوعیت ورود و همچین تحریم ها افزایش چشم گیری داشته است.

مقایسه کیفیت نقره ترک با ایرانی و ایتالیایی و چینی و تایلندی

مقایسه قطعی و 100 درصدی نقره های کشور های مختلف کار درست و دقیقی نخواهد بود چرا که ممکن است یک انگشتر نقره ساخت ایران با کیفیت تر از یک انگشتر ساخت ایتالیا باشد ولی اگر بخواهیم در حالت کلی و عمومی یک مقایسه انجام دهیم می توان گفت تفاوت هایی بین زیورآلات کشور های مختلف هست.

زیورآلات ساخت ایتالیا و به اصطلاح ایتالیایی از کیفیت بالاتری در سطح دنیا دارد و این موضوع فقط به دلیل طراحی و ساخت در کشور ایتالیا نیست و ارتباط بسیار زیادی با فلز نقره این کشور نیز دارد. زیورآلات ساخته شده از نقره ایتالیایی در اکثر مواقع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و درخشندگی و زیبایی چشم نوازی را با خود به همراه دارند.

نقره تایلندی نیز مانند نقره ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار است و زیورآلات ساخته شده از نقره تایلندی از محبوبیت زیادی در بین استفاده کنندگان نقره در تمام دنیا داراست.

در سالهای اخیر نقره چینی نیز در بازار بسیار یافت می شود و میتوان گفت بعد از نقره ایرانی بیشترین نقره موجود در بازار مربوط به چین هست. این ازدیاد نقره چینی در بازار بیشتر به دلیل ارتباط اقتصادی ایران با چین بوده و امکان واردات آن راحت تر است. کیفیت نقره های چینی نیز در حد قابل قبولی است و درخشندگی و زیبایی زیادی را به استفاده کننده هدیه می دهد.

آیا نقره های ایرانی با هم فرقی دارند؟

اگر به دنبال تفاوت نقره ایرانی با یکدیگر هستید به یقین فرد تیزبینی هستید چرا که تفاوت زیادی بین نقره های ایرانی وجود دارد. قبل از ادامه بحث حتما مقاله ” انواع آبکاری نقره ” را مطالعه بفرمایید تا درک درستی از انواع آبکاری و روکش های مورد استفاده در نقره ها را متوجه شوید.

یکی از دغدغه های اصلی میان خریداران زیورآلات نقره ارزان بودن زیور مورد نظر است. متاسفانه بعضی از کارگاه های تولید نقره از این نقطه ضعف استفاده می کنند و تمام سعی خود را می کنند تا زیور نقره مثلا انگشتر نقره ایرانی ارزان تر از رقیب برای او تمام شود و نهایتا با سود بیشتری به فروش برساند. در این میان فروشندگان نیز گاها از همین نقطه ضعف به صورت مضاعف استفاده میکنند و مثلا دستبند نقره ارزان قیمتی که کارگاه تحویل او داده است با قیمت نقره با کیفیت به مشتری می فروشند و مشتری نیز بعد از استفاده از دستبند متوجه بی کیفیت بودن کار می شود که دیگر دیر شده است و کسی پاسخگو نخواهد بود.

پس حتما و حتما و حتما باید از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید زیورآلات نقره کنید.

در ادامه سعی می کنید تفاوت های نقره های ایرانی را بررسی کنیم.

تفاوت در ضخامت و با کیفیت بودن

همانطوری که در توضیحات بالا نیز اشاره کردیم نقره ها هم کیفیت متفاوتی دارند و کارگاه های مختلف از کیفیت نقره مختلفی استفاده می کنند و حتما باید به این نکته دقت داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ضخامت کاری که پسند می کنید را با ظریف بودن اشتباه نگیرید. ممکن است کاری ظریف باشد و در عین حال ضخیم نیز باشد و به سادگی خم یا کج یا شکسته نشود و در عین حال ممکن است کاری ظریف باشد ولی کیفیت خوبی نداشته باشد و به سادگی خم یا شکسته شود.

تفاوت در آبکاری

یکی دیگر از تفاوت های اساسی میان زیورآلات نقره ایرانی نوع آبکاری به کار رفته در زیور است. متاسفانه در سال های اخیر هزینه آبکاری و روکش کاری نقره به شدت افزایش یافته است و همین موضوع باعث میشود تا برخی از کارگاه ها و فروشندگان سود جو از این قضیه سوء استفاده کنند و آبکاری بی کیفیت را به مشتری ارائه دهند. بهتر است قبل از خرید حتما با انواع آبکاری نقره آشنا شوید تا با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید.

 

تفاوت در نگین کاری

نگین کاری نیز یکی دیگر از مواردی است که جای سوء استفاده را برای فروشندگان و کارگاه های تولیدی باز گذاشته است. به طور مثال شما یک دستبند نقره دخترانه را از دو جای مختلف سفارش می دهید و بعد از مدتی نگین های یک دستبند سیاه شده و میوفتند و دستبند دیگر سالم مانده و کیفیت خود را حفظ می کنند. این تفاوت ناشی از نگین کاری و مخراج کاری انجام شده است. البته ناگفته نماند که نحوه استفاده شما نیز بسیار تاثیر گذار است ولی در شرایطی که به خوبی استفاده کرده باشید این تفاوت را به خوبی حس خواهید کرد.

تفاوت در تمیز بودن کار

نقره نیز مانند طلا فلز گران قیمتی است و زیورآلات ساخته شده از نقره نیز از ظرافت بالایی برخوردار هستند. حتما موقع خرید دقت کنید که محل اتصالات و پشت دستبند یا انگشتر و … به خوبی نگاه کنید تا کاملا تمیز و بدون ایراد تولید شده باشند. بعضی از فروشندگان ممکن است کاری غیر تمیز را با هزینه ای کمتر به شما بفروشند که باید مراقب این قضیه نیز باشید.

نقره خارجی بخریم یا ایرانی ؟

با توجه به توضیحات داده شده در بالا نمی شود جوابی قطعی به این سوال داد ولی مسلما حمایت از تولیدات داخل می تواند به آینده این صنعت در ایران کمک زیادی کند. امیدواریم شما نیز با خرید از محصولات ایرانی این یاری را به کشور عزیزمان ایران کنید. البته به نکاتی که درباره سوء استفاده هایی که انجام می شود حتما توجه کنید تا یک خرید مطمئن و دلچسب را تجربه کنید. ما در فروشگاه اینترنتی لوکس گلامور همیشه سعی می کنید تا با کارگاه های معتبر و خوشنام کار کنیم تا تجربه ای شیرین را برای شما رقم زنیم.

جمع بند

در این مقاله از لوکس گلامور سعی کردیم تا به برخی از سوالات درباره زیورآلات خارجی و ایرانی پاسخ دهیم و تفاوت های دستبند نقره ایرانی و ترک و ایتالیایی را بیان کنیم. شما نیز با نظرات ارزشمندتان ما و دیگر خوانندگان را در این راه یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه