تغییر سایز دستبند

نحوه تغییر سایز دستبند به صورت تصویری

آیا برای شما عزیزان نیز اتفاق افتاده است که پس از خرید یا هدیه گرفتن یک دستبند از سایز آن ناراضی باشید و به دنبال نحوه کوچک کردن دستبند خود باشید؟ و یا دستبندی که پسندیده اید سایزی بزرگتر از سایز مد نظر ما داشته باشد؟ و یا پس از کاهش وزن احساس کنید که سایز دستبند شما دیگر مناسب نیست؟ لوکس گلامور راه حل هایی برای این قبیل مشکلات برای شما ارائه میدهد. در مقالات قبلی لوکس گلامور مطالبی را مورد تغییر سایز انگشتر بیان گردید و در این مقاله نیز به بررسی راه حل های تغییر سایز دستبند می پردازیم.

دستبند هایی با قابلیت تغییر سایز (با سایز متغیر)

یکی از گزینه ها در خرید دستبند، انتخاب دستبند هایی است که قابلیت تغییر سایز دارند و مناسبترین گزینه برای هدیه دادن به کسانیست که تصور دقیقی در مورد سایز دستبند آنها ندارید و یا به دنبال خرید دستبند برای خود هستید که در پی کاهش یا افزایش وزن نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

دستبند هایی با زنجیر آویز

از جمله دستبندها با قابلیت تغییر سایز می توان به دستبندهایی با زنجیر آویز اشاره کرد که امکان تغییر سایز را با خود به همراه دارند. این قابلیت در دستبند هایی که دارای زنجیر آویز در قسمت انتهایی هستند وجود دارد و شما می توانید متناسب با دور مچ خود قفل دستبند را از هریک از حلقه های تعبیه شده در زنجیر ببندید. اکثر دستبند های اسپرت که دارای قفل خرچنگی (پروانه ای) و یا قفل حلقه فنری هستند دارای این قابلیت می باشند.

تغییر سایز دستبند با استفاده از زنجیر انتهایی

دستبند های مارشالی (کراواتی)

قابلیت تغییر اندازه دستبند از ویژگی های مثبت این دسته دستبندها است. دستبند مارشالی دارای یک گوی لغزان است که همانند گره کراوات با بالا و پایین کشیدن آن دستبند شما بزرگتر و یا کوچکتر می شود. این دستبند ها معمولا در رده ی دخترانه قرار می گیرند و استایل اسپرت دارند و در سال های اخیر طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده است.

آموزش تغییر سایز دستبند آسانسوری

دستبند های بندساعتی (کمربندی)

این دستبندها همانند ساعت ها و کمربندها دارای حفره هایی می باشند و شما عزیزان میتوانید قفل دستبند را از حفره ای ببندید که باعث تغییر سایز دستبند گردد. در صورتی که دستبند چرمی باشد می توانید با ایجاد حفره های اضافی در کنار سایر حفره ها گستره ی تغییر سایز را افزایش دهید.

نحوه تغییر سایز دستبند بند ساعتی

دستبند های دکمه ای

تغییر سایز دستبند دکمه ای توسط دکمه های فشاری که بر روی آن تعبیه شده است میسر می گردد. اکثرا دو و یا سه دکمه در قسمت انتهایی این دستبند ها به چشم میخورد که شما عزیزان متناسب با سایز مد نظر خود یکی از دکمه ها را انتخاب می نماید. این قابلیت اکثرا در دستبند های چرمی و اسپرت به چشم می خورد.

تغییر سایز دستبند بند دکمه ای

دستبند با قفل جدا شونده

این دستبند ها با یک قفل اضافه مخصوص تغییر سایز دستبند ساخته شده اند و شما عزیزان می توانید با جدا کردن قفل دوم سایز دستبند خود را کوچک کنید. اغلب این دستبندها دارای قفل تاشو هستند و بهتر است تا قفل دوم را در جایی مطمئن قرار دهید تا در صورت نیاز به افزایش طول دستبند از آن استفاده کنید.

تغییر سایز دستبند با قفل جداشونده

دستبند هایی با قابلیت تغییر سایز (با سایز ثابت)

دستبند هایی وجود دارند که می توان سایز آنها را تغییر داد ولی پس از تغییر سایز دیگر قابلیت برگشت به اندازه قبلی را ندارند همانند دستبند های چرمی که با قفل جعبه ای عرضه میگردند. پس لازم است تا این تغییر سایز در طی چند مرحله و به دقت صورت گیرد.

نحوه تغییر سایز دستبند قفل جعبه ای

مرحله اول: در ابتدا بدون اینکه قفل دستبند را ببندید، دستبند را به دور مچ دستتان بپیچید و سایز مناسب را توسط خودکار و یا ماژیک پشت بدنه ی دستبند و در لاین مربوط به قسمت زیرین قفل علامت گذاری کنید.

تغییر سایز دستبند چرم مردانه

مرحله دوم: زبانه ی اهرمی دندانه دار را از قسمت زیرین توسط پیچ گوشتی و یا چاقو فشار دهید تا قفل آن آزاد شده و از دستبند جدا شود.

نحوه تغییر سایز دستبند باز کردن ضامن قفل

تغییر سایز دستبند با قفل بازشو

مرحله سوم: دستبند را از قسمت علامت گذاری شده توسط کاتر و یا قیچی ببرید و مجددا در جای خود قرار داده و با فشردن زبانه ی اهرمی در جای خود محکم کنید و بدین صورت سایز دستبند شما به اندازه ی مورد نظر شما تبدیل می شود.

نحوه کوتاه کردن سایز دستبند از روی قفل

نحوه تغییر سایز دستبند قفل مگنتی

یکی از قفل های مهم و پرکاربرد در روی دستبند قفل مگنتی و یا همان آهنربایی است که نحوه تغییر سایز این دستبند کمی مشکل از دستبند های دیگر می باشد اما این دستبند نیز همانند دیگر دستبند های قابلیت کوتاه شدن و تغییر سایز را دارد که در این بخش مراحل آن را توضیح می دهیم.

  1. انتخاب اندازه مناسب دستبند

در این مرحله باید ابتدا دستبند را دور مچ خود ببندید و سپس مقدار اضافی آن را علامت زده و تعیین کنید تا دستبند از این نکته برش داده شود.

2. برش توسط قیچی یا هر وسیله ای دیگر

در اینجا باید با استفاده از قیچی یا هر وسیله برنده دیگر دستبند را از جایی که قصد داریم کوتاه کنیم

3. جدا کردن قفل از چرم با استفاده از فشار

در این بخش باید قفل دستبند را از چرم جدا کرد و داخل قفل را تمیز نمود

4. استفاده از چسب سیلیکونی برای چسباندن قفل به سر چرم

در این مرحله مقداری از چسب سیلیکونی که اغلب به عنوان چسب یک دو سه نیز شناخته می شود به سر چرم و یا دستبند زده می شود و مقدار کمی نیز در داخل قفل مگنتی زده خواهد شد سپس سر دستبند را در داخل قفل قرار داده و صبر می کنیم تا به آرامی بچسبد. توجه داشته باشید که استفاده از بیش از حد از چسب سبب خواهد شد تمیزی دستبند از بین رود و یا حتی به چرم و یا بند دستبند آسیب برسد.

در این مقاله از لوکس گلامور نحوه تغییر سایز دستبند را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.خواهشمندیم در صورت وجود سوال و یا مشکل در بخش نظرات مطرح بفرمایید.

5 comments

  1. انتظار

    اندازه دستبند سواروسکی که قفلش مغناطیسیه را چگونه تغییر دهیم

  2. انتظار

    چگونه اندازه دستبند سواروسکی با قفل مغناطیسی را تغییر دهیم

    1. مرضیه

      چرا قفل گازگیر از دستبند جدا میشه؟راه دیگه هست که محکم بشه؟

  3. niloo

    دستتون درد نکنه عالییی بود

  4. پایا

    خیلی عالی بود این آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه