نحوه تمیز کردن زیورآلات

نحوه تمیزکردن انواع زیورآلات و جواهرات

نحوه تمیز کردن زیورآلات نقره – چگونه زیورآلات را جلا دهیم ؟

مهم نیست چه نوع جواهراتی دارید و استفاده می کنید، روش های ساده و ارزان قیمتی هستند که با استفاده از آنها میتوانید جواهرات، زیورآلات و بدلیجات خود را درخشان، تمیز و براق نشان دهید. تمامی جواهرات را میتوان با استفاده از روشهای ساده و خانگی و با استفاده از شوینده های آشپزخانه و دستشویی تمیز و درخشان کرد. البته تمامی نوع های جواهرات و زیورآلات را نمیتوان با روشی یکسان جلا و درخشش داد، یعنی نمی توان با یک روش طلا، نقره، الماس و مروارید را تمیز کرد بنابراین هرکدام را با روش و مواد تمیز کننده خاصی بایستی جلا بخشید.

جلا دادن و نحوه تمیز کردن زیورآلات نقره

1.     زیورآلات نقره را در زیر آب گرم بشورید. زیورآلات نقره را بطور سریع در آب گرم (البته نه آب داغ) بشورید. اگر شما تعداد زیادی از جواهرات نقره را شستشو میدهید مطمئن شوید که هر کدام از قطعات را به صورت جداگانه و تک به تک بصورت کامل شستشو داده و در حین شستن مراقب باشید که از دستتان نیافتد و آسیبی نبیند.

نحوه تمیز کردن زیورآلات

2.     با استفاده از یک پارچه نرم زیورآلات نقره با خشک کنید. هربار که زیورآلات نقره را شستشو می دهید با استفاده از یک پارچه نرم سطح زیورآلات را خشک کنید و بسایید. جهت جلا و درخشش سطح زیورآلات بهتر است پارچه را به صورت دایره ای و موازی بر روی قطعات بکشید. در نهایت به طور کامل خشک کنید و مطمعن شوید که هیچگونه رطوبتی بر روی زیورآلات نمانده است.

نحوه تمیز کردن زیورآلات

3.     از مایع تمیز کننده نقره استفاده کنید. اگر تمیز کردن با شستن و خشک کردن قطعات رضایت بخش نبود می توانید از مایع تمیز کننده نقره استفاده کنید.این مایع را میتوانید از سوپرمارکت ها یا داروخانه ها تهیه کنید. با استفاده از مسواک نرم مایع را به آرامی بر روی جواهرات بمالید. سپس با استفاده از پارچه نرم جواهرات را تمیز کرده و جلا دهید. برای این کار پارچه های مخصوصی هستند که هم بخوبی سطح زیورآلات را تمیز میکنند و هم آسیبی به جواهرات نمی رسانند، که میتوانید از فروشگاه های جواهر فروشی یا بصورت آنلاین خرید کنید.

همچنین میتوانید به جای استفاده از مایع تمیز کننده نقره از دستمال های مرطوب که مخصوص تمیز کردن اکسسوری نقره است استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات

4.     مراقب زیورآلات نقره باشید. به یاد داشته باشید که قبل از ورود به استخرهای که آب آنها با کلر ترکیب شده است جواهرات نقره را به همراه نداشته باشید. نور مستقیم و هوای آزاد باعث کدر شدن نقره میشود. اگر در یک فضای کاری آلوده یا مثلا باغ کار میکنید جواهرات نقره را از خود دور نگه دارید. مخصوصا زمانی که با مواد شیمیایی مانند سولفور و منیزیم سر کار دارید این مواد بیشترین آسیب را به نقره میرسانند.

بهتر است همیشه زیورآلات  را در جعبه جواهر نگه دارید. یک نکته دیگر اینکه جواهرات خود را همیشه در آخرین مرحله بپوشید یعنی بعد از پوشیدن لباس، اسپری زدن به سر و …..

نحوه تمیز کردن زیورآلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه