سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات

سنگ و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات

سنگ های قیمتی دارای نقش های مختلف در فرهنگ و تمدن انسانی در طول تاریخ داشته اند. بعضی افراد اعتقاد دارند که سنگ ها دارای قدرت های خاس هستند. هر سنگی دارای رنگ خاص خود و  محل های پیدایش مختلف است همچنین سنگ های قیمتی را می توان در گوشه گوشه جهان پیدا کرد. بعضی از سنگ های قیمتی دارای قدمت زیادی هستند و بعضی دیگر ب تازگی کشف شده اند. استفاده از سنگ های قیمتی در زیورآلات و جواهرات نیز سابقه ای طولانی دارد و از قدیم برای جلوه گری و زیبایی زیورآلات از سنگ های استفاده می شده است. سنگ های طیف وسیعی را از سنگ قیمتی تا ارزان را در برمیگرند که می توانند قیمت زیورآلاتی مثل گردنبند، دستبند و انگشتر تا صد ها برابر افزایش دهند. ما در این مقاله سعی داریم بعضی از سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات معروفی کنیم تا آشنایی کلی با رنگ و خاصیت آنها پیدا کنید و همواره در خرید زیورآلات نگین به کار رفته در آن را به عنوان یک ملاک اساسس در نظر بگیرید.

سنگ الکساندریت(ALEXANDRITE)

سنگ ماه تولد ژوئن

اگر شما به سحر و جادو به ویژه علم جادو اعتقاد داشته باشید بی گمان با سنگ الکساندریت آشنا و علاقه خاصی به آن خواهید داشت. در فضای بیرون رنگ سنگ الکساندریت آبی روشن مایل به سبز است و در فضای داخل و در زیر نور لامپ یک رنگ قرمز تمشکی می باشد. شما می توانید با تغییر نور فلورسنت به نور رشته ای شاهد تغییر رنگ سنگ الکساندریت باشید و این ویژگی اساسی سنگ های قیمتی می باشد.

این یک ویژگی متمایز و برتر است که می توانید رنگ های محتلف را در یک سنگ پیدا کنید. معتقدند که این سنگ دارای خواص جادویی و اسرار مرموز است با عثت تقویت درک افراد، کمک به خلاقیت و خاصیت الهام بخشی دارد.

این سنگ در دهه 1830 در کوه های اورال روسیه کشق شده است و در حال حاضر در سریلانکا ، شرق آفریقا و برزیل یافت می شود. توجه داشته باشید که سنگ الکساندریت جزو سنگ های نادر و ارزشمند است.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات- سنگ الکساندریت
انگشتر نگین الکساندریت

                                           رنگ های مختلف سنگ الکساندریت در زیر نورهای مختلف

https://www.wixonjewelers.com/wp-content/uploads/2013/02/alexandrite-mix-color.jpg

سنگ آمتیست (یاقوت ارغوانی)

سنگ تولد فوریه

یونانیان و رومیان باستان معتقد بودند که آمتیست امواج و قدرت های مضر را دفع می کند و به عنوان یک عایق عمل می کند. برای قرن های آمتیست در ادبیات بسیاری از اسطوره ها، افسانه ها و ادیان با فرهنگ مختلف وجود داشته اشت.

نه تنها رنگ آمتیست زیبا می باشد بلکه به عنوان یک سنگ جواهری بسیار محبوب می باشد. این سنگ در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد که باعث می شود قیمت آن پایین تر بیاید.

آمتیست متمم هم رنگ های سرد و هم رنگ های گرم می باشد و می توان آن را بر روی فلزات طلایی و نقره ای به کار برد. و این یک ویژگی ممتاز است که باعث جذابیت رنگ های دیگر می شود.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - سنگ آمتیست
گردنبند سنگ آمتیست

سنگ آکوامارین AQUAMARINE

سنگ تولد ماه مارس

این سنگ در ایران بیشتر به نام زمرد کبود شناخته می شود . نام آکوامارین به معنای آب دریا می باشد و این سنگ به واسطه داشتن رنگ آّبی رنگ یا همان رنگ دریا آکوامارین نام گذاری شده است.

برای قرن ها این سنگ قیمتی بی نظیر نماد جوانی، امید، سلامتی و وفاداری بوده است. از آنجایی که این سنگ قیمتی دارای رنگ آبی آسمانی است گفته شده است که به معنی زندگی جاودانه است و آکوامارین تاثیر آرام بخشی در بین زوج های جوان متاهل دارد و از همین رو یک هدیه سالگرد ازدواج مناسب است .

آکوامارین دارای طیف وسیعی از رنگ آبی می باشد و از آّبی روشن تا آبی تیره را در بر میگرد. سنگ های تیره کمیاب تر از نمونه روشن آن هستند و به همین دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - سنگ آکوامارین
گوشواره سنگ آکوامارین

سنگ سیترین CITRINE

به سنگ سیترین گوهر درخشان نیز گفته می شود و معتقدند هدیه ای از طرف خورشید می باشد. سیترین یک کلمه فرانسوی است و به معنی لیمو است و همانند لیمو طیفی رنگی لیمویی روشن تا نارنجی روشن را دارا می باشد. اکثر مردم بر اساس سلیقه خود اقدام به انتخاب انواع رنگ های سیترین می کنند اما باید توجه داشت که رنگ قرمز روشن یا همان نارنجی دارای قیمت بالاتری است.

در زمان قدیم از سیترین برای محافظت در برابر سم مار و افکار بد استفاده می شده است. امروزه سیترین به عنوان یک سنگ تجاری مطرح است و داشتن آن باعث کسب موفقیت و ثروت می شود.

سیترین یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین سنگ های قیمتی است . این سنگ نسبتا وسیع و در گستره وسیعی از شکل ها و اندازه ها یافت می شود.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - سنگ سیترین
گردنبند سنگ سیترین

الماس

سنگ ماه تولد آوریل

از زمان های قدیم الماس ها مورد علاقه بودند و آرزوی هرکسی داشتن یک الماس بوده است. الماس ها  از یک میلیارد سال پیش و در عمق صد هزار مایلی سطح زمین تشکیل شده اند . الماس دارای تاریخچه طولانی مدت است. بعضی از افراد معتقدند که الماس ها زمانی ایجاد می شوند که رعد و برق ناخالصی ها سنگ ها را از بین می برد و تبدیل به کربن خالص می کند. بعضی از افراد نیز معتقدند الماس دارای خاصیت شفا بخشی است. الماس برای تزئین زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان نماد عشق جادویدان در نظر گرفته می شود.

تا اوایل قرن بیستم هیچ استانداردی برای تعیین ارزش الماس ها وجود نداشت تا اینکه GIA اولین و استاندارترین معیار ها را برای توصیف الماس به دست آورد که شامل رنگ، وضوح، برش و وزن قیراطی است و امروز به چهار فاکتور اساسی در جهان برای ارزیابی کیفیت هر الماس در جهان شناخته می شود.

پیدا کردن الماس کار آسانی نیست و به مدت زمان طولانی نیاز دارد. الماس های امروزه به عنوان گرانقیمت ترین سنگ های جهان شناخته می شوند.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - سنگ الماس
حلقه الماس

امرالد یا زمرد سبز

سنگ تولد ماه می

رنگ سبز،  رنگ بهار می باشد و نماد عشق و تولد دوباره است. سنگ زمرد سبز را گوهر ونوسی (زهره) می نامند و معتقدند برای کمک به باروری مناسب است.

کلئوپاترا پادشاه زن مصری در زمان خود به پوشیدن لباس های دارای زمرد مشهور بوده است. مومیان مصر باستان اغلب توسط یک زمرد حک شده سبز رنگ دفن شده اند که نماد شکوفایی دوباره و جوان بودن ابدی می باشد .

سنگ های زمرد دارای رنگ های عمیق تر و واضح تر دارای قیمت بالاتری هستند. با ارزش ترین زمرد شناخته شده علاوه بر رنگ سبز دارای رنگ بنفش نیز داخل خود است. زمرد ها به عنوان یکی از نادرترین جواهرات شناخته می شوند و تقریبا همیشه به عنوان نماد ماه تولد شناخته شده است.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - زمزدز سبز
انگشتر نگین زمرد سبز

مقاله جامع آشنایی با زمرد سبز

گارنت

سنگ ماه تولد ژانویه

این سنگ دارای طیف هفت رنگ رنگین کمانی است و از قرمز عمیق تا سبز روشن را در بر میگیرد. همچنین می توان آن را در رنگ های پرتقالی، قهوه ای و .. . همچنین در نامیبیا و سریلانکا از رنگ بنفش و صورتی یافت کرد .

در افسانه ها آمده است که نور گارنت از فرد در برابر کابوس محافظت می کند. گارنت اغلب توسط مسافران برای دور کردن حوادث از خود مورد استفاده قرار می گیرد. گارنت سنگی ماه تولد ژانویه می باشد و دارای رنگ خیره کننده و شفاف با قدرت عرفانی است و به عنوان یک هدیه شیک و لاکچری در مناسبت های مختلف می توان روی آن حساب باز کرد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - گارنت
انگشتر نگین گارنت

جید(jade)

جید در چین به سنگ سطنتی مشهور است و از حدود حداقل 2950 سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است. به اعتقاد گذشتگان جید می توانست بدن را بعد از مرگ حفظ کند و از تجزیه آن جلوگیری کند و به همین خاطر آن را در قبر امپراطوران می گذاشتند. امروزه نیز بسیاری از مرم بر این باورند که جید خاصیت محافظت کنندگی دارد.

جید را اصولا به رنگ سبز مات و با شکل صاف آن می شناسند. اما در اسطوخودوس به رنگ های زرد، سفید و صورتی آن نیز اشاره شده است. اما رایج ترین شکل سنگ جید دایره ای و به شکل دایره ای است و به نام pi شناخته می شودو معمولا در ساخت گردنبند کاربرد دارد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - گردنبند سنگ جيد
گردنبند سنگ جيد

مقاله کامل آشنایی با سنگ جید یا یشم 

سنگ لاجورد

لاجورد به اسم B.C400 نیز شناخته می شود و به عنوان یک سنگ قیمتی محسوب می شود. لاجورد دارای رنزگ آبی اقیانوسی است و نماد جنب و جوش در طول رنسانس بوده است و در طی قرن ها همواره به عنوان سنگ قیمتی دارای ارزش بوده است. لاجورد در لاتین به معنی سنگ آبی است و متشکل از سنگ های میکرو کریستالی آبی تیره می باشد که اغلب دارای ترکیبات پلیت می باشد که یادآور ستارگان در آُسمان شب می باشند. براساس بعضی اعتقادات لاجورد دارای خواص درمانی است وزز از بدن محافطت و روح را از خطا، حسادت و ترس دور می کند. براي آشنايي بيشتر با سنگ لاجورد و انواع و اقسام آن مي توانيد به مقاله زير مراجعه فرماييد.

آشنایی با خواص و ویژگی های سنگ لاجورد و کاربرد آن در زیورآلات….

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - گردنبند سنگ لاجورد
نمونه گردنبند سنگ لاجورد

سنگ ماه MOONSTONE

رومیان باستان معتقد بودند که این سنگ تکه ای از مهتاب است و از همین رو آن را سنگ ماه نامیده اند. این سنگ دارای رنگ های خاکستری،قهوه ای، زرد، سبز، صورتی و یا بی رنگ می باشند. بهترین نوع سنگ ماه دارای رنگ آّبی روشن مایل به رنگ پوست بدن با وضوح کامل می باشد. سنگ ماه بیشتر در کشور هندوستان و ماداگاسگار یافت می شود و دارای رنگ های متنوعی می باشد. سنگ ماه به عنوان یکی از نادر ترین سنگ ها شناخته می شود

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - گردنبند سنگ ماه
گردنبند سنگ ماه

نمونه زيورآلات سنگ ماه موجود در زيورآلات لوكس گلامور

مورگانیت MORGANITE

با توجه به درخشش خیره کننده و رنگ های نرم صورتی و هلویی جای تعجب نیست که این سنگ به عنوان سنگ عشق الهی شناخته شده باشد. جواهر صورتی ظریفی که نماد عشق و رفاه می باشد. این سنگ دارای سایه های صورتی است و بیشتر در صنعت مد و زیورآلات کاربرد دارد.مورگانیت مورد علاقه زنان در تمام سنین است و دارای جذابیت خاصی می باشد. این سنگ می تواند در زیورآلات طلای سفید و یا زرد کاربرد داشته باشد و به علت توده صورتی آن کاملا خود را بر روی پوست بدن نشان دهد و باعث جذابیت شود.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - مورگانيت
گوشواره نگين مورگانيت

اونیکس ONIXE

زمانی که ما به سنگ اونیکس فکر میکنیم اغلب سنگی با رنگ مشکی را تصور می کنیم در حالی که سنگ اونیکس دارای رنگ های سفید، قهوهی ای مایل به قرمز و قهوه ای روشن است. از میان انواع سنگ های اونیکس رنگ قهوه ای مایل به قرمز با نوار های روشن و سفید شناخته شده تر است و به اسم ساردونیکس شناخته می شود.

سنگ اونیکس مشکی هرگز از مد نمی افتد و به همین خاطر همیشه مورد اقبال افراد بوده است. سنگ اونیکس مشکی دارای رنگ جذاب روغنی است و به عنوان یک سنگ قیمتی زیبا همواره در ساخت زیورآلات و جواهرات مورد استفاده قرار گرفته است.

نمونه زیورآلات سنگ اونیکس موجود در زيورآلات لوكس گلامور

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - اونيكس
دستبند سنگ اونيكس

سنگ اپال

سنگ ماه تولد اکتبر

در دورن باستان سنگ اپال به عنوان سنگ ملکه شناخته می شده است زیرا رنگ تمامی جواهرات را دارد. هر سنگ اپال متفاوت از دیگری است و به عنوان اثر انگشت منحصر به فرد می باشد. بعضی افراد سنگ اپال آبی رنگ را ترجیح می دهند و بعضی دیگر قرمز روشن و زرد را دوست دارند. بعضی از سنگ های اپال به صورت هفت رنگ میباشند و در اثر چرخش تغییر رنگ می دهند.

سنگ اپال کشور استرالیا نادرترین و درخشان ترین سنگ اپال می باشد و به صورت هفت رنگ می باشد. به دلیل تنوع رنگ سنگ اپال شما می توانید بسته به سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید.

نمونه ديگر گردنبند  سنگ اپال

مقاله كامل آشنایی بیشتر با سنگ اپال

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - اپال
انگشتر سنگ اپال

تورمالین یا کهربای اصل

سنگ قیمتی تورمالین یا همان کهربای اصل یکی از جواهرات با ارزش در دنیا می باشد. این سنگ در سال 1980 کشف شده است. رنگ آبی سنگ کهربا جزو نادرترین سنگ ها می باشد و رنگی شبیه آّبی اقیانوسی دارد. تعداد مکان هایی که این گوهر نایاب در آن کشف می شوند محدود می باشد و رنگ های آبی و سبز این سنگ یکی از منحصر به فرد ترین جواهرات روی زمین است

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - كهربا
انگشتر كهربا

مقاله کامل آشنایی با سنگ کهربا و فواید آن

مروارید

سنگ ماه تولد ژوئن

در تاریخ بشر مروارید همواره مورد ستایش و حتی پرستش قرار گرفته است. در افسانه های فارسی آن را اشک خدایان نامیده اند، همچنین افسانه های چینی بر این باور بوده اند که فقط ماه قدرت ایجاد مروارید را دارد و ساخت آن جزو اسرار و رموز آسمانی می باشد.

مروارید های جواهرات منحصر به فردی هستند زیرا تنها جواهرات سنگی هستند که در داخل بدن موجودات زنده تشکیل می شود. از آنجایی که مروارید طبیعی بسیار نادر است و از اعماق اقیانوس و به سختی حاصل می شود انسان ها شروع به پرورش و کشت مروارید کرده اند. نمونه این مروارید های پرورشی در زیورآلات لوکس گلامور موجود است و ساخت کشور فرانسه و شرکت کلیو می باشد که بر روی جواهرات خود مورد استفاده قرار می دهد.

مروارید های پرورشی در بسیاری از رنگ ها موجود می باشند و طیف رنگی کرمی ، سفید، رزگلد، سبز، طلایی، خاکستری و مشکی را در بر می گیرد. چهار نوع مروارید پرورشی وجود دارند که شامل: آکویا،دریای جنوبی، تاهیتان و آب شیرین هستند که هر کدام ویژگی ها منحصر به فرد خود را دارا می باشند که آن را از بقیه تمایز می کند.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - مرواريد
گردنبند مرواريد

مشاهده نمونه ديگر انگشتر با مرواريد پرورشي موجود در زيورآلات لوكس گلامور

پریدات

سنگ ماه تولد آگوست

پریدات یکی از سنگ های قدیمی استکه تنها در یک رنگ وجود دارد و رنگ آن سبز لیمویی است. در زمان های قدیم بر این اعتقاد بوده اند که پریدات هدیه ای از سوی طبیعت برای ایجاد یک دنیای جدید است. گفته می شود پریدات دارای قدرت جادویی است و خواص شفا دهنده در برابر کابوس ها دارد. همچنین معتقدند که افرادی که از جواهرات پریدات استفاده می کنند باعث افزایش قدرت الهام بخشی در آنها می شود.

امروزه اکثر پریدات ها از ایالت آریزونا به دست می آید اما در چین و میانمار و پاکستان نیز یافت می شود. پریدات ها در طیف مختلف سبز رنگ موجود است اما سبز لیمویی آن از همه مرغوب تر می باشد.

سنگ های پریدات که سه قیراط کمتر هستند بسیار رایج می باشند اما سنگی که بیشتر از 5 قیراط است نادر تر می باشد بنابراین ارزش بیشتری دارند. لازم به ذکر است که سنگ های پریدات 10 تا 15 قیراطی نیز وجود دارند که بسیار نادر می باشند و کار قیمت گذاری آنها دشوار می باشد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - پريدات
گردنبند نگين پريدات

رابی یا یاقوت سرخ

سنگ ماه تولد جولای

یاقوت سرخ نشان دهنده عشق، اشتیاق، شجاعت و احساس است. برای قرن های این سنگ جواهری به عنوان سردمدار و پادشاه تمام جواهرات شناخته شده است. اعتقاد بر این است که استفاده از یاقوت سرخ ثروت زیادی را به همراه خواهد داشت. یاقوت سرخ از سده ها قبل مورد استفاده پادشاهان و امپراطور ها بوده است و تا به امروز به عنوان قیمتی ترین سنگ شناخته شده است.

رنگ سنگ یاقوت مهمترین ویژگی آن است. یاقوت سرخ در طیف وسیعی از رنگ قرمز وجود دارد که شامل قرمز مایل به زرد تا قرمز مایل به نارنجی است. درخشان ترین و ارزشمند ترین رنگ یاقوت RUBY RUBY نامیده می شود و به رنگ قرمز کامل می باشد. این رنگ اغلب به عنوان خون کبوتر معروف است. مرغوب ترین یاقوت در میانمار و در معادن دره Mogok وجود دارد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - ياقوت
انگشتر ياقوت سرخ

مقاله جامع آشنایی با یاقوت سرخ و روش های تشخیص یاقوت سرخ

سافایر یا یاقوت کبود (sapphire)

سنگ ماه تولد سپتامبر

هنگام شنیدن کلمه یاقوت کبود بسیاری از مردم یک سنگ جواهری آبی رنگ را تصور می کنند به دلیل اینکه یاقوت کبود (sapphire) کلمه ای یونانی و به معنی آبی است. از زمان قدیم یاقوت کبود نماد صداقت، وفاداری، خلوص و اعتماد بوده است و تا به امروز این باور حفظ شده است و از همین رو جزو یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود.

یاقوت کبود در بسیاری از نقاط دنیا یافت می شود اما با ارزش ترین یاقوت در میانمار، کشمیر و سریلانکا وجود دارد. یاقوت های کبودی که دارای رنگ آبی بنفش و دارای شفافیت بالایی هستند نادر تر می باشند و به مراتب قمیتی بالاتر را دارا میباشند.

یاقوت کبود تنها به رنگ آبی نمی باشد بلکه دارای هفت رنگ می باشد: رنگ صورتی، زرد، نارنجی، رنگ بنفش و هلویی پرطرفدارترین رنگ های یاقوت می باشند.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - ياقوت كبود
گردنبند ياقوت كبود

اسپینل SPINEL

سنگ ماه تولد آگوست

قرن ها پیش در نوشته های سانسکریت از اسپینل به عنوان دختر یاقوت اشاره شده است. رنگ قرمز روشن اسپینل آن را به یاقوت شبیه کرده است و اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. در حقیقت اسپینل نسبت به یاقوت کمیاب تر است اما بر خلاف یاقوت می توان گاهی آن را در اندازه های بزرگ یافت کرد.

اسپینل علاوه بر قرمز شفاف و روشن دارای رنگ های پرتقالی ، صورتی و بنفش می باشد. رنگ صورتی اسپینل بسیار پرطرفدار می باشد و اغلب در کشور میانمار استخراج می شود. همچنین اسپینل دارای آبی روشن نیز است که بسیار نادر می باشد.

بعضی افراد عقیده دارند که اسپینل فرد را از آسیب حفظ می کند و غم و اندوه را تسکین می دهد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - اسپينل
گردنبند نگين اسپينل

تانزانیت

سنگ ماه تولد دسامبر

تانزانیت یکی از سنگ های قیمتی می باشد که بر خلاف هر نوع سنگ دیگری فقط در یک مکان بر روی زمین یافت می شود آن قله کلیمانجارو می باشد. این سنگ جواهری دارای یک رنگ آبی عجیب و غریب است و رنگ آن شبیه بنفش غلیظ می باشد. تانزانیت یکی از محبوب ترین جواهرات آبی است که دارای اشکال و اندازه های مختلفی است. تانزانیت به ندرت دارای آبی خالص است و همیشه نشانه هایی از بنفش را در خود دارد. معمولا در بین تانزانیت های سبک تر و کوچکتر رنگ اسطوخودوس معروف تر است و این در حالی است که در نمونه های بزرگتر تانزانیت، رنگ آبی غلیظ بیشتر دیده می شود.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - تانزانيت
انگشتر نگين تانزانيت

سنگ توپاز

سنگ ماه تولد نوامبر

توپاز در رنگ های زرد، قهوه ای، عسلی، سبز، آبی، صورتی و گاها بی رنگ وجود دارد. سنگ توپاز اغلب دارای رنگ زرد و یا نارنجی می باشد اما رنگ صورتی آن بسیار نادر و با ارزش است و کاملا طبیعی و عاری از مواد شیمیایی می باشد. پرطرفدار ترین توپاز مربوط به توپاز همایونی می باشد که دارای رنگ پرتقالی متمایل به صورتی است. رایج ترین و پرکاربرد ترین توپاز نیز رنگ آبی است چون دارای مواد شمیایی است و انسان قادر است رنگ آن را افزایش دهد.

مصری های باستان و رومیان بر این باور بودند که این گوهر طلایی همراه با خورشید بوده است و قطعه ای از آن بوده است. همچنین معتقد بودند که این سنگ دارای قدرت محافظت و بهبودی است.

مقاله  كامل مربوط به آشنایی کامل با سنگ توپاز……

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - گوشواره توپاز
گوشواره نگين توپاز

سنگ فیروزه (TURQUOISE)

فیروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین جواهرات شناخته می شود و محبوبیت آن به قرن ها پیش بر می گردد. از فیروزه برای تزئین فرعون های مصر استفاده می شده است همچنین لباس های بومیان آمریکایی یا همان سرخ پوستان به وسیله سنگ فیروزه تزئین می شده است. بر اساس اعتقادات رنگ آبی فیروزه دارای قدرت شفا دهندگی و ارتقا وضعیت مالی را دارد همچنین از فرد در مقابل شر محافظت و برای او شانس می آورد

فیروزه به عنوان یک سنگ تیره آبی و یا آبی متمایل به سبز شناخته می شود. فیروزه دارای رگه سفید رنگی است که معمولا به شکل یه شبکه می باشند و نام تار عنکبوت شناخته می شوند. مرغوب ترین فیروزه دنیا در کشور ایران وجود و به نام فیروزه نیشابور شناخته می شود و به عنوان سنگ قیمتی دارای ارزش بالایی است.

مقاله کامل در ارتباط با سنگ فیروزه و شناخت سنگ اصل از تقلبی…..

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - فيروزه
انگشتر نگين فيروزه

زیرکن ZIRCON

سنگ ماه تولد دسامبر

اکثر مردم زیرکن را با رنگ آبی روشن می شناسند اما باید توجه کرد که این سنگ دارای رنگ های مختلفی است که شامل سبز، قرمز، قهوه ای و نارنجی است ولی محبوب ترین رنگ آن آبی روشن می باشد.

زیرکن دارای طیف رنگی وسیعی است و به دلیل قیمت مناسب و امکان دسترسی به آن در همه جا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در ساخت زیورآلات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ های و نگین های پرکاربرد در دنیای زیورآلات - زيركنيا
گوشواره نگين زيركونيا

2 comments

  1. ‌.......

    می تونیم از مطالبتون با ذکر نام منبع در پژوهشمون استفاده کنیم؟

    1. با سلام و عرض ادب. بله با ذکر منبع مشکلی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه