چگونه دستبند مهره ای بسازیم؟

چگونه دستبند مهره ای بسازیم؟

اگر میخواهید دستبند مهره ای و سنگی داشته باشید هم میتوانید از فروشگاه های اینترنتی یا مغازه های زیورآلات فروشی تهیه کنید و هم میتوانید دستبند مهره ای دلخواه خودتان را بسازید.قبل از این در مورد نحوه ساخت دستبند نخی، نحوه ساخت دستبند نقره و مراحل ساخت دستبند چرم آموزش هایی را داده ایم  که حال نوبت به آموزش این رسیده است که چگونه دستبند مهره ای بسازیم؟ ساخت دستبند مهره ای و سنگی یک مقوله جذاب می تواند باشد که با هزینه ای اندک می توانید دستبند های شیک دخترانه و دستبند سنگی در خانه تولید کنید که می تواند منبع درآمدی نیز برای شما محسوب شود.

با ما همراه باشید تا نحوه ساختن دستبند مهره ای را بیاموزید تا بتوانید به جعبه اکسسوری خود یک دستبند مهره ای شیک و زیبا اضافه کنید.

چگونه دستبند مهره ای و سنگی بسازیم؟ (دستبند چند ردیفه)

یکی از دستبند های معروف و محبوب امروزه استفاده از دستبندهای دست ساز چند دور می باشد که با استفاده از مهره های ریز و درشت و یا ترکیبی از آنها ساخته می شوند که در این بخش به نحوه ساخت دستبند چند دور و مراحل آن می پردازیم

مخلوط کردن مهره و سنگ های خریداری شده

اولین قدم در نحوه ساخت دستبند چند دور مخلوط کردن مهره های خریداری شده است. برای اینکار لازم است همه ی مهره هایی را که در رنگ های مختلف خریداری کرده اید را درون یک ظرف ریخته و با دست بهم بزنید و مخلوط کنید تا موقع برداشتن مهره ها رنگها بصورت تصادفی باشد. این عمل بر زیبایی دستبند مهره ای می افزاید.

دستبند مهره ای

مهره ها و یا سنگ ها را بر روی نخ سوار کنید

شما بایستی مهره ها را همانند دانه های تسبیح بر روی یک نخ تسبیح یا ریسمان پلاستیکی مرتب بچینید. برای ساخت دستبند مهره ای سنگی بهتر است طول نخ حدود 1 متر باشد. بهتر است مقداری از ریسمان را از قرقره باز کرده و قطع نکنید ( در این حالت این امکان بشما داده میشود که براحتی بتوانید سایز دستبند را تغییر دهید و همچنین نگران تمام شدن مهره ها نباشید)، سپس مهره ها را بصورت تصادفی بر روی نخ بچینید. اینکار را آنقدر ادامه دهید که به سایز مطلوب و دلبخواه خود برسید.

آموزش ساخت دستبند مهره ای
سوار کردن مهره ها بر روی نخ

نخ را ببرید و هردو انتهای آن را بهم گره بزنید.

بعد از اتمام چیدن مهره ها بر روی ریسمان از هر طرف ریسمان مقداری نخ اضافه در نظر بگیرید و از قرقره برش دهید، و سپس هردو انتها را بهم دوبار گره بزنید و نخهای اضافی بعد از گره را نیز قطع کنید.لازم به ذکر است که امروز بهترین نوع گره زدن استفاده از گره کشویی و یا مهره های دستبند های آسانسوری است که در بخش دستبند زنانه و دخترانه قابل مشاهده است.

نحوه ساخت و آماده کردنه دستبند مهره ای
گره زدن نخ انتهایی دستبند

دستبند را بدست کنید.

دست خود را درون حلقه دستبند وارد کنید ودستبند را به دور مچ دست خود بپیچانید، این عمل را آنقدر ادامه دهید که دستبند مهره ای به طور کامل به مچتان بپیچد.

دستبند مهره ای
دستبند مهره های چند دور آماده

چگونه دستبند مهره ای بسازیم؟ ( دستبند بافت)

آموزش ساخت دستبند مهره ای و دستبند سنگی  به دو بخش تقسیم شده است که در بخش دوم به ساخت دستبند بافت با استفاده از دانه های تزئینی  می پردازیم که یکی از دستبند های دست ساز جذاب می تواند باشد که از مراحل مختلف تشکیل شده است که در قسمت پایین به مراحل آن اشاره می کنیم.

دو رشته نخ کتانی نرم را برش دهید.

برای این کار لازم است با استفاده از خط کش و قیچی دو رشته نخ کتانی به طول 26 و 19 اینچ برش دهید.

تا کنید و گره بزنید.

دو نخ را از یک انتها بر روی یکدیگر قرار دهید و از وسط تا کنید. گره را از وسط به گونه بزنید که یک حلقه کوچک مطابق با شکل در انتهای گره ایجاد شود. بعد از گره نخی که از همه کوتاه تر است را با قیچی ببرید. حالا 3 رشته هم اندازه با انتهای گره دارید.

مانند مو سه رشته را مثل مو ببافید.

بمظور فرم دادن و زیبایی به دستبند بایستی سه رشته را باهم مانند بافتن مو ببافید تا شیک دیده شود. این کار را میتوانید به ترتیب دستورالعمل زیر انجام دهید.

رشته نخ سمت چپ را بر روی نخ وسطی قرار دهید.

رشته نخ سمت راست را بر روی رشته نخ وسطی قرار دهید.

دوباره رشته نخ سمت چپی را روی نخ وسطی قرار دهید.

همچنین نخ سمت راستی را روی نخ وسطی قرار دهید.

این عمل را ادامه دهید تا بافت شما حدود 2 سانتی متر پیش بیاید.

  دانه های تزئینی را به بافت اضافه کنید.

 قسمت میانی دستبند شامل دانه های تزئینی با سایز 8 می باشد. برای این بافتن این دستبند حدود 50 الی 70 دانه لازم است. پس از اینکه  حدود 2 سانتی متر را بدون دانه بافتید حالا با اضافه کردن مهره ها به صورتی که در زیر بیان شده است زیبایی و تزئین خاصی را به دستبند دهید.

خلاصه

چگونه دستبند مهره ای بسازیم؟ یک ایده کلی از ساخت زیورآلات دست ساز را ارائه می کند که تنوع بی شماری را دارا می باشند که از دستبند سنگی گرفته تا گردنبند مردانه و انگشتر زنانه و دخترانه را شامل می شوند.ساخت دستبند چه به عنوان شغل دوم و یا چه به عنوان سرگرمی یک هنر محسوب می شود که می تواند احساس خوشایندی را برای همه شما عزیزان ایجاد کند از همین رو می توانید با مراجعه به خرازی ها با هزینه اندک اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خود با هزینه اندک کنید و نسبت به هدیه دادن به دوستان و عزیزان اقدام کنید.

اگر این محتوا مورد پسند شما بود و توانستید یک دستبند زیبا برای خود بسازید، میتوانید با مراجعه به قسمت “ساخت انگشتر مهره ای” انگشتر زیبا و شایسته خود را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه